Walmart opatentował Internetowy wózek, który jest w stanie mierzyć tętno, poziom stresu, a nawet szybkość poruszania się po sklepie.
Daily Mail
W. Brytania
2018-10-14
Gigant handlowy złożył patent na internetowy wózek do zakupów, który może mierzyć i śledzić dane biometryczne. Wózek nie tylko może śledzić tętno, ale także temperaturę i szybkość pchania wózka.
Patent, po raz pierwszy opisany w gazecie Motherboard, został opublikowany 23 sierpnia i opisuje koszyk na zakupy wyposażony w serię czujników, które mogą łączyć się z serwerem.
Na podstawie danych biometrycznych otrzymanych z uchwytu koszyka wózek będzie mógł powiadomić współpracowników sklepu, że klient potrzebuje pomocy.
Dane mogą dostarczyć Walmartowi bogatszych danych o tym jak klienci reagują na jego sklepy.
"Na przykład serwer może odbierać w czasie zbliżonym do rzeczywistego wyjściowe dane biometryczne wygenerowane przy użyciu koszyka na zakupy, gdzie podstawowe dane biometryczne są powiązane z użytkownikiem koszyka.” wyjaśnia patent.
Informacje te są przesyłane do serwera, który przeprowadza "analizę" podstawowych danych biometrycznych w porównaniu z dodatkowymi danymi biometrycznymi.
"Dzięki tej analizie serwer może ustalić, że powinno się sprawdzić użytkownika i może przesłać powiadomienie do co najmniej jednego pracownika sklepu, aby przeprowadzić kontrolę użytkownika.” kontynuuje.
A jeśli to nie jest dostatecznie natarczywe, to alarm może zostać wysłany na cały sklep. Jest jednak prawdopodobne, że ta funkcja będzie używana tylko w sytuacjach awaryjnych. "Jeśli spełnione są określone warunki, powiadomienie może zostać wysłane przez interkom sklepu.” wyjaśnia patent.
[...] Zgodnie z patentem biometryczne dane klienta mogą z czasem być przechowywane i wykorzystywane do budowy baz danych.
Na przykład współpracownicy sklepu mogą utworzyć bazę zawierającą wszelkie dane dotyczące poziomów stresu klienta.
Więcej na temat wdrażania biometryki w zakładce Biometrka:
Patent opisuje również, w jaki sposób serwer może analizować "trendy w czasie rzeczywistym" na podstawie danych pochodzących od wielu klientów, na przykład gdy częstość akcji serca wielu odwiedzających zwiększa się, gdy wchodzą do pewnych obszarów, gdy odtwarzana jest określona muzyka lub gdy określeni współpracownicy sklepu są w pobliżu.