Co trzeci użytkownik pokolenia Z usunął konta z Facebooka i Twittera.
dailymail.co.uk
W. Brytania
2018-03-12
Według nowego raportu Millenialsi rezygnują z mediów społecznościowych i spędzają mniej czasu na Facebooku. Z platform takich jak Facebook, Twitter, Instagram - a nawet popularnej aplikacji randkowej Tinder - odchodzą na stałe tłumy użytkowników.
Podczas gdy wiele platform ma problemy z utrzymaniem użytkowników, to wydaje się, że Snapchat, oparty na obrazach, nadal przyciąga uwagę młodszego pokolenia. Większość ludzi twierdzi, że porzuca aplikacje, ponieważ uważają, że to strata czasu, a media społecznościowe sprawiają, że myślą negatywnie.
Przedsiębiorstwo badań rynkowych z Bostonu, Origin, zebrało dane na temat 1000 członków Generacji Z - osób urodzonych w roku 1994 lub później. W raporcie analizowano w jaki sposób wirtualny świat wpływa na pokolenie "społeczno-rodzime".
Oprócz stwierdzenia, że 34 procent Generacji Z na stałe usunęło konta na mediach społecznościowych, to badanie wykazało również, że 64 procent robi sobie przerwę.
Według raportu Origin ludzie rezygnują z mediów społecznościowych z różnych powodów. 41% respondentów uważa, że marnuje zbyt dużo czasu na media społecznościowe, a 35 procent uznało, że było tam za dużo negatywnych treści. Inne powody to nieużywanie ich zbyt często i nie interesowanie się treścią.
22 procent użytkowników stwierdziło, że chce więcej prywatności i nie radzi sobie z presją zwracania na siebie uwagi.