W poniedziałek federalni regulatorzy bezpieczeństwa samochodów oficjalnie stwierdzili: że zakładają, iż krajowe autostrady będą bezpieczniejsze z większą ilością autonomicznych samochodów a nie kierowanych przez ludzi.
W długo oczekiwanych wytycznych dla ekspandującego przemysłu autonomicznych pojazdów, administracja Obamy obiecała silny nadzór bezpieczeństwa wysyłając jednocześnie wyraźny sygnał dla producentów samochodów, że dla samojeżdżących samochodów otwarto szeroko drzwi.
[...] Samojeżdżące i częściowo autonomiczne samochody już trafiły na otwarte drogi zmuszając regulatorów by nadążyli za zmianami. Tesla, producent elektrycznych samochodów sprzedał dziesiątki tysięcy samochodów z funkcją automatycznego prowadzenia znaną jako autopilot. Firma boryka się z reperkusjami śmierci gdzie w maju kierowca z Florydy jechał samochodem na autopilocie, a także zeszłotygodniowym raportem o innym wypadku w Chinach, gdzie również była włączona technologia autopilota.
Tesla planuje jak najszybciej wgrać nowe oprogramowanie do swoich samochodów. Szef firmy, Elon Musk, powiedział, że nowe oprogramowanie będzie zawierać ulepszenia autopilota, które pomogą w uniknięciu podobnych śmiertelnych wypadków.
Uber, gigant przewozowy rozpoczął w zeszłym tygodniu próby w Pittsburgu pozwalając by najwierniejsi klienci zamawiali przejażdżkę autonomicznymi samochodami poprzez ich aplikację. Google testuje autonomiczne samochody w swoim rodzinnym mieście Mountain View w Kalifornii, a rywale tacy jak Apple również eksplorują podobne technologie.
Wsparcie federalnego rządu dla samojeżdżącej technologii przyspieszyło w 2013 roku. W tym samym roku, administracja Obamy ostrożnie weszła w temat bezpieczeństwa bezzałogowych samochodów po raz pierwszy publikując niektóre definicje zakresu technologii oraz obiecując więcej badań bezpieczeństwa. Na początku tego roku prezydent całym sercem wsparł tą technologię proponując na następne 10 lat około 4 mld dolarów z federalnego budżetu na badania autonomicznych samochodów i ich rozwój.
[...] Federalne wytyczne zostały przyjęte z zadowoleniem przez producentów samochodów. Ford, który planuje mieć w pełni autonomiczne współdzielone przez jeżdżących pojazdy do roku 2021, powiedział w oświadczeniu, że wytyczne "pomogą ustalić podstawę dla krajowych ram, które umożliwią bezpieczne wdrożenie autonomicznych pojazdów. Mamy również nadzieję na współpracę ze stanami w obszarach, które uzupełniają te krajowe ramy."
Szef Forda:"W nowych samochodach nie będzie pedałów ani kierownicy. Kierowca nie będzie wymagany."
[...] Jak twierdzą eksperci rządowe wsparcie przyspieszy potencjalnie w ciągu najbliższych pięciu lat wdrożenie autonomicznych samochodów.
"To pomaga firmom zapewniając im pewną ochronę. Jeśli samochód ulegnie awarii to sądy będą mogły zajrzeć do tych wytycznych, które pomogą nam ustalić co było rozsądne, a co nie", powiedział Bryant Walker Smith profesor na Uniwersytecie South Carolina.
Duzi producenci samochodów poczynili duże postępy w rozwoju technologii samojeżdżących samochodów, ale byli ostrożni by wprowadzać je zbyt szybko bez poparcia federalnych regulatorów.
"Duże firmy kochają pewność i cele do których mają dążyć", powiedział Brad Templeton konsultant i wydawca Robocars.com.
(przypis PrisonPlanet.pl Jak stwierdził w 2015 roku Elon Musk szef firmy Tesla"Samochody którymi obecnie się poruszamy ostatecznie będą zakazane." ponieważ sztuczna inteligencja i rozwój autonomicznych pojazdów sprawią, że będą bezpieczniejsze.
kolejne ograniczenie swobody poruszania się i tym samym wolności ludzkiej - \"normalne\" faszyzm obcych usiłujących zniewolić ludzi wsadzając ich do przysłowiowej lub całkiem prawdziwej \"klatki\"