Obowiązkowe czarne skrzynki we wszystkich nowych samochodach od 2015 r.
Paul Joseph Watson, Prison Planet.com
USA
2012-04-22
Ustawa, która już przeszła przez Senat i została wysłana pod głosowanie Izby parlamentu zakłada, że od 2015 roku będzie obowiązkowym dla wszystkich nowych samochodów w Stanach Zjednoczonych, by były wyposażone w czarnej skrzynki, rejestratory danych.
Sekcja 31406 ustawy senackiej 1813 (znanej jako MAP-21), wymaga instalacji "obowiązkowych rejestratorów zdarzeń”, które mają być instalowane we wszystkich nowych samochodach oraz nakłada kary wobec osób, które tego nie zrobią.
[...] Chociaż tekst ustawy stwierdza, że dane te pozostaną własnością właściciela pojazdu, rząd ma prawo dostępu do nich w wielu okolicznościach, w tym po postanowieniu sądu, jeżeli właściciel wyrazi zgodę aby je udostępnić i na podstawie dochodzenia lub kontroli przeprowadzonej przez Sekretarza Transportu.
Biorąc pod uwagę niezliczone przykłady zarówno rządowych jak i korporacyjnych, nielegalnych praktyk wykorzystywania prywatnych informacji do szpiegowania osób, to ustawa ta stanowi prostą drogę do całkowitego nadzoru Wielkiego Brata nad nawykami transportowymi każdego Amerykanina i nad jego danymi lokalizacyjnymi.
Ustawodawstwo, któremu nadano Orwellowski tytuł "Moving Ahead for Progress in the 21st Century Act", popłynął przez Senat będąc mocno promowanym przez demokratę Harryego Reida i Barbarę Boxer. Ma także przejść przez kontrolowaną przez republikanów Izbę parlamentu.
Ostatecznym scenariuszem Wielkiego Brata byłby system, w którym każdy kierowca musiałby dostać de facto każdorazowe pozwolenie od państwa by kierować, po tym jak zostanie ustalone np ze skanu tęczówki czy jest dobrym obywatelem, który uregulował wszystkie podatki i dobrze się zachowywał.
Wykład TED na temat tego, że wszystkie urządzenia mogą być hakowane nawet samochody:
Naciski na producentów samochodów by instalowali urządzenia lokacyjne “czarne skrzynki” we wszystkich nowych samochodach mają miejsce od ponad dziesięciu lat. W roku 2006 National Highway Traffic Safety Administration NHTSAzachęcała, ale nie wymagała od producentów samochodów by instalowali takie systemy. Jednak w lutym zeszłego roku administrator NHTSA David Strickland powiedział, że rząd rozważa by ta technologia była obowiązkowa w wyniku wycofywania milionów pojazdów Toyoty.
Na początku tego roku podano, że NHTSA wkrótce oficjalnie ogłosi, że wszystkie nowe samochody będą posiadały obowiązkowe urządzenia wskazane przez prawo, które teraz zostały skodyfikowane w ustawie MAP-21.