Ponad dwadzieścia barek zerwało się z cum na rzece Ohio i popłynęło w dół rzeki, co spowodowało, że władze lokalne zamknęły wiele mostów, w tym most McKees Rocks w Pittsburghu w Pensylwanii wczesnym rankiem w sobotę. W okolicy występują duże utrudnienia w ruchu.
Według doniesień 23 barki były załadowane, a trzy były puste. Uważa się, że sześć barek uderzyło w tamę Emsworth, a w porcie Peggys w Pittsburghu zgłoszono „rozległe zniszczenia”.
????#UPDATE: Footage shows approximately 6-7 barges jammed up against the Emsworth Dam, with more expected on the way. Multiple bridges have been shut down, causing traffic disruptions. Additionally, more barges are on the loose after breaking free crews are watching the situation… pic.twitter.com/k2aBOcfUYi
— R A W S A L E R T S (@rawsalerts) April 13, 2024
Na tym wczesnym etapie przyczyny zdarzenia nie są jasne.
„W jaki sposób mogą się uwolnić barki? Jakiego rodzaju lin używają?” zapytał jeden z użytkowników Twittera.
Użytkownicy Twittera wskazywali na wcześniejsze incydenty, podczas których barki urwały się z cumy na okolicznych rzekach. W styczniu 2019 r. 12 barek uwolniło się na rzece Mon, powodując zamknięcie mostów w rejonie Pittsburgha.
W ostatnich tygodniach obszar Pittsburgha doświadczył powodzi, ale niektórzy wątpili, czy powódź była na tyle anormalna, że spowodowała wyrwanie się 26 barek naraz.
„Wydaje się, że jest to zaplanowane i skoordynowane. Kiedy dowiemy się prawdy o tym, co naprawdę dzieje się w naszym kraju? Czy jesteśmy w ukrytej wojnie?” napisał na Twitterze Right Angle News Network.
Nieco ponad dwa tygodnie temu kontenerowiec MV Dali uderzył w most Francis Scott Key w porcie w Baltimore, niszcząc most. Uważa się, że sześć osób z ekipy konserwacyjnej zginęło. Szacuje się już, że odbudowa mostu może kosztować 400 milionów dolarów i potrwać siedem lat.
Zawalenie się mostu Key Bridge wstrzymało prawie cały transport pasażerski i towarowy do portu w Baltimore, jednego z najważniejszych portów wschodniego wybrzeża. Wiele wiadomości sugerowało przy tym możliwość celowego sabotażu.
Link do oryginalnego artykułu: LINK