Biometryczne kamery w sklepach. Na rynek wchodzą kamery rozpoznające twój wiek, płeć i nastrój.
AP
USA
2019-05-02
W tym samym momencie kiedy patrzysz na puszkę z napojem w lodówce w supermarkecie, albo może masz ochotę na lody, możesz być obserwowany przez kamerę. Nie jest ona jednak zamontowana tam by zobaczyć czy coś kradniesz ale by zobaczyć kim jesteś i co kupujesz.
Jest to nowa technologia obecnie sprzedawana detalistom, gdzie kamery podczas twojego spaceru po sklepie próbują odgadnąć twój wiek, płeć lub nastrój. Intencją jest wykorzystanie tych informacji by w czasie rzeczywistym wyświetlić dostosowane do użytkownika reklamy na sklepowych ekranach wideo.
Więcej od 1:20s:
Firmy oferują tą technologię detalistom, aby wprowadzili ją do swoich fizycznych sklepów jako sposób na lepsze konkurowanie z rywalami internetowymi, takimi jak Amazon, którzy są już uzbrojeni w informacje o swoich klientach i nawykach zakupowych.
W przypadku tych kamer sklepowych możesz nawet nie zdawać sobie sprawy z tego, że jesteś obserwowany, chyba, że zauważysz soczewki wielkości łebka od szpilki. I to wzbudziło obawy dotyczące prywatności.