Nowe inteligentne telewizory Vizio permanentnie inwigilują użytkowników.
Julia Angwin, propublica.org
USA
2015-11-13
Twórcy TV stale mówią o sprytnych sztuczkach jakie potrafią robić ich telewizory. Jednak jedna z najbardziej popularnych marek ma funkcję, która nie jest reklamowana: inteligentne telewizory Vizio śledzą twoje nawyki oglądania i dzielą się nimi z reklamodawcami, którzy mogą cię następnie znaleźć przez telefon i inne urządzenia.
Śledzenie - które Vizio nazywa “inteligentną interaktywnością" - jest domyślnie włączone w ponad 10 mln inteligentnych telewizorów sprzedanych przez tą firmę. Klienci, którzy chcą z niej zrezygnować muszą się z niej wypisać.
W oświadczeniu do klientów firma Vizio przekazała, iż "nieosobowe identyfikowalne informacje mogą być udostępniane wybranym partnerom... aby umożliwić tym firmom, na przykład bardziej świadome podejmowanie decyzji dotyczących produkcji treści, programów i reklam."
[...] Technologia Vizio działa poprzez analizę fragmentów oglądanych treści, czy to telewizji tradycyjnej czy w strumieniowych usługach internetowych, takich jak Netflix. Vizio określa datę, godzinę, kanał programu a także to czy oglądaliśmy je na żywo czy z nagrania. Wzory oglądalności są następnie łączone z twoim adresem IP - adres internetowy, który może być używany do identyfikacji każdego urządzenia w domu, telewizora czy telefonu.