Profesor twierdzi, że matematyka, algebra i geometria promują "biały przywilej".
Daily Caller
USA
2017-10-25
Profesor matematyki Uniwersytetu Illinois uważa, że algebra i geometria utrwalają "biały przywilej", ponieważ greckie terminy dają białym niezasłużone uznanie w temacie.
Ale to nie jedyna skarga profesor. Uważa też, że ocena umiejętności matematyki utrwala dyskryminację uczniów z mniejszości rasowych, jeśli ich wyniki są gorsze niż białych rówieśników.
Rochelle Gutierrez stwierdza w niedawno opublikowanej książce edukacyjnej dla nauczycieli, że muszą oni być świadomi polityki tożsamości otaczającej przedmiot matematyki. "Na wielu płaszczyznach sama matematyka funkcjonuje jako Białość", Gutierrez napisała z pełną szczerością według Campus Reform. "Człowiek któremu przypisuje się uznanie za wykonywanie i rozwijanie matematyki, który jest postrzegany jako część społeczności matematycznej, jest postrzegany generalnie jako biały".
Gutierrez twierdzi, że przedmioty, takie jak algebra i geometria, które odnoszą się do arytmetyki, także utrwalają rasizm i biały przywilej. Martwi się, że "programy nauczania podkreślające takie terminy jak twierdzenie Pitagorasa i pi utrwalają postrzeganie, że matematyka została w dużej mierze rozwinięta przez Greków i innych Europejczyków".
Gutierrez twierdzi także, że znaczenie posiadania umiejętności matematycznych w świecie rzeczywistym również określa to co nazywa "niezasłużonym przywilejem" dla tych, którzy są w tym dobrzy. Ponieważ większość nauczycieli matematyki w Stanach Zjednoczonych jest białych, to białe osoby mogą korzystać z ich nieproporcjonalnego zrozumienia tematu w odniesieniu do członków innych ras.