Rząd buduje roboty by inwigilowały uczniów w szkołach.
freebeacon.com
USA
2017-09-08
Narodowa Fundacja Nauki wydała ponad milion dolarów na budowę "przyjaznego społecznego robota", który będzie zbierał informacje o zdrowiu psychicznym uczniów szkół średnich.
Agencja przeznaczyła dla Uniwersytetu Waszyngtona 1.067.001 dolarów na opracowanie robota o nazwie "EMAR", który naukowcy mają nadzieję, iż będzie „wspierał informacyjnie w decyzjach" administratorów w publicznych szkołach średnich.
„Przyznanie środków wspiera projekt EMAR (Ecological Momentary Assessment Robot), trwający interdyscyplinarny projekt, który będzie badał, opracowywał i wdrażał przyjaznego dla użytkownika robota społecznego, który będzie gromadził dane dotyczące zdrowia psychicznego nastolatków w publicznych szkołach wyższych.” stwierdza opis dotacji.
Naukowcy twierdzą, że projekt jest konieczny, ponieważ "badanie interakcji między nastolatkami a robotami było w dużej mierze pomijane".
[…] Robot EMAR gromadzi „dane na temat stresu i nastrojów wśród nastolatków przez cały dzień szkolny i przekazuje dane szkole".
"W ten sposób pozyskujemy puls społeczności nastolatków w szkole, aby lepiej zrozumieć samopoczucie uczniów.” podano na blogu uniwersyteckim, który pokazał robota w zeszłym roku.
Uniwersytet otrzymał dotację na te badania w sierpniu, a projekt rozpoczął się we wrześniu. Badania i finansowanie prawdopodobnie będą kontynuowane do sierpnia 2020 roku.
Więcej na temat rozwoju robotyki w zakładce "Przyszłość pojazdów bezzałogowych":
Według informacji dotyczącej dotacji wyniki badań pokazują "potencjalny wpływ robota społecznego jako urządzenia zbierającego dane".
"Pomoże to również ocenić wykonalność używania robota do zbierania danych w czasie rzeczywistym do gromadzenia i wizualizacji danych, które mogłyby służyć do wspierania procesu podejmowaniu decyzji i oceny w odniesieniu do interwencji. Takie możliwości byłyby szczególnie przydatne w środowiskach szkolnych, gdzie nastolatki potrzebują więcej wsparcia ".