W zeszłym miesiącu sieć fast-foodów Kentucky Fried Chicken (KFC) zadebiutowała wybudowaną w Rosji „restauracją przyszłości”. Amerykańska sieć fast-foodów zaprezentowała sklep zdominowany przez automatykę i szafki na żywność, co ma poprzez środowisko bezdotykowe ograniczyć rozprzestrzenianie się COVID-19.
Oprócz zmienienia frontu sklepu z pomocą robotów i sztucznej inteligencji, przebudowywane zostało również zaplecze. Według niedawnego komunikatu prasowego firmy, technologia druku 3D zostanie wykorzystana do produkcji kurczaka w panierce.
KFC nawiązało współpracę z firmą 3D Bioprinting Solutions, aby stworzyć w laboratoriach oparte na komórkach „mięso kurczaka”, które będzie „jak najbardziej zbliżone pod względem smaku i wyglądu do oryginalnego produktu KFC”, a testy produktu spodziewane są tej jesieni.
„Firma 3D Bioprinting Solutions opracowuje technologię addytywnego biodruku z wykorzystaniem komórek kurczaka i materiału roślinnego, umożliwiając odtworzenie smaku i tekstury mięsa z kurczaka prawie bez angażowania w ten proces zwierząt. KFC dostarczy swojemu partnerowi wszystkie niezbędne składniki, takie jak panierka i przyprawy, aby osiągnąć charakterystyczny smak KFC. W chwili obecnej na rynku nie ma innych metod, które pozwoliłyby na wytworzenie tak złożonych produktów z komórek zwierzęcych.” podano w komunikacie prasowym.