W ramach wielkiej strategii, aby utrzymać konkurencyjność McDonald's zastępuje co najmniej 2500 kasjerów zautomatyzowanymi kioskami.
Ogromny gigant fast food, który niedawno zastanawiał się nad możliwością zamykania setek sklepów ma nadzieję, że program "Doświadczenie przyszłości" odwróci stagnację sprzedaży.
"McDonald's rozwija platformę cyfrową poprzez mobilne zamówienia i "Doświadczenie przyszłości" (EOTF), co zmienia przestrzeń technologiczną sklepu przez najbardziej zauważalny kiosk do zamówień i dostawą do stołu", podało CNBC. "Nasza analiza sugeruje, że wysiłki powinny przynieść owoce w 2018 roku..."
Dyrektor generalny firmy, Steve Easterbrook stwierdził, że kioski nie zastąpią ludzkiej pracy a zamiast tego pracownicy przejmą nowe role, takie jak obsługa stołu.
Ironicznie, to teoretycznie może doprowadzić do sytuacji w której pracownicy firmy McDonald's, jeśli będą dostawać napiwki to zaczną zarabiać nawet 15 dolarów na godzinę. Jednak wiadomym jest, że łańcuchy fast foodów uruchamiają zautomatyzowane kioski, aby przeciwdziałać rosnącym kosztom operacyjnym, które pomijają jakiekolwiek podwyższanie płac.