YouTube manipuluje wszystkimi trendami na swojej stronie.
RT
USA
2017-10-24
Zespół ds. Obsługi w serwisie YouTube może nawet promować filmy, które nie mają oglądalności na platformie, „używając pewnego rodzaju interwencji” w algorytmy kontrolujące witrynę internetową. Pozwala to na uprzywilejowanie traktowanie określonych organizacji informacyjnych, wyjaśnia Project Veritas.
Grupa dochodzeniowa Project Veritas potajemnie nakręciła Earnesta Pettie, dyrektora ds. Brandingu i różnorodności na YouTube, który powiedział, że pracuje "w zespole, który ma wpływ na wiele narzędzi YouTube". Oznacza to, że filmy konkretnych organizacji informacyjnych mogą pojawiać się w pierwszych wynikach wyszukiwania.
Petite wyjaśnił, jak powstaje tzw. karuzela wiadomości w YouTube: "To jest ponad wynikami wyszukiwania, więc przynajmniej możemy powiedzieć, że ta półka filmów od partnerów telewizyjnych jest prawidłową wiadomością, ponieważ wiemy, że są to legalne organizacje informacyjne".
"Ludzie szukają tematu, o których nasze systemy wiedzą, że są tematem „informacyjnym”, więc dajmy im filmy, które uważamy za „informacyjne”, ponieważ wiemy, że mamy te wiadomości od naszych partnerów informacyjnych."
"W bardzo rzadkich przypadkach staramy się promować coś co nie jest w zakładkach trendów.”, przyznał. „Używając jakiegoś rodzaju interwencji, aby... ta informacja tam była."
[…] Zgodnie z Project Veritas Dudich twierdzi, że jego przyjaciele w Dolinie Krzemowej pomagają by informacje New York Times miały najwyższe ilości wyświetleń, jednocześnie mówiąc, że nie chce, żeby NYT znał jego powiązania,.
"Powiedzmy, że coś pojawia się na pierwszej stronie YouTube, New York Times wścieka się w związku z tym, ale nie wiedzą, że to tylko dlatego, że moi przyjaciele mają kuratelę nad pierwszą stroną. Więc, to jest trochę tajemnica, której potrzebujesz w każdym rodzaju pracy, aby wyglądało to tak, jakby to co robisz, było trudniejsze niż jest w rzeczywistości.”, mówi Dudich w nagraniu.
Wideo wydane w środę to najnowszy materiał wydany przez Project Veritas o nazwie "American Pravda", mający na celu pokazanie prawdziwych działań amerykańskich mediów głównego nurtu.