Po wypadku w Arizonie Uber zawiesza testy autonomicznych samochodów.
PrisonPlanet.pl
Polska
2017-03-29
Nauka i technologia
Program rozwoju autonomicznych pojazdów opublikowany w 2009 roku przez amerykańską armię zakłada rozwój autonomicznych/robotycznych pojazdów w trzech fazach. Według dokumentów druga, obecna faza prac nad autonomią obejmuje autonomie zależną od człowieka z wbudowanymi systemami unikania przeszkód, druga obejmie pełną autonomię ale dopiero około 2035 roku.

Patrz zakładka "Przyszłość pojazdów bezzałogowych":


Obecna więc dziś gorączka na budowę w pełni autonomicznych pojazdów wydaje się być jedynie naciąganiem inwestorów i z pewnością skończy się tworzeniem grup pracowników, którzy będą stale przejmowali zdalnie kontrolę nad pojazdami by upewnić się o ich bezpieczeństwo. Widać to dość wyraźnie przy okazji testowanych obecnie samojeżdżących taksówek firmy Uber.

Jak podał Bloomberg.com “Uber Technologies Inc. zawiesił program autonomicznych samochodów po tym, jak jeden z autonomicznych pojazdów uczestniczył w niebezpiecznym wypadku w mieście Tempe, w Arizonie, co jest kolejnym negatywnym zdarzeniem firmy wychodzącej z licznych kryzysów.

Na
zdjęciu opublikowanym na Twitterze jeden z samojezdnych SUVów Volvo Ubera widoczny jest obok innego samochodu z uszkodzeniami i rozbitym oknem. Rzeczniczka Ubera potwierdziła incydent i prawdziwość tego zdjęcia i dodała, że firma prowadząca testy autonomicznych samochodów zawiesza testy w Arizonie, dopóki nie zakończy śledztwa i podobnie wstrzymuje operacje w Pittsburghu."



W kolejnym artykule z gazety Recode.net stwierdzono “Niektóre samojeżdzące auta Uber nie jeżdżą tak sprawnie jak by tego chciała firma. Dokumenty rozproszone w całej grupie samojeżdzących samochodów, które uzyskał Recode, pozwalają po raz pierwszy na ocenę postępów w rozwoju robotycznych samochodów w Pensylwanii, Arizonie i Kalifornii.

Co ważne: robotyczne samochody Ubera stale zwiększają liczbę przejechanych autonomicznie tras. Jednak dane dotyczące doświadczeń kierowców - definiowanych jako kombinacja tego, ile razy kierowcy muszą przejąć sterowanie i jak płynnie poruszają się samochody - wciąż nie wykazują na większy postęp.

Są to wciąż wczesne testy Ubera. Firma Alphabet, Waymo, pracuje na przykład od roku 2009 nad własną autonomiczną technologią i mimo znacznych postępów w ubiegłym roku system nadal potrzebuje tzw. "uwolnień": zasadniczo gdy Kierowca musi przejąć kontrolę nad komputerem.

[...] Uber używa kilku różnych danych, aby ustalić jak rozwijają się jego systemy. Należą do nich:
• Średnia liczba kilometrów przebiegu samochodu zanim kierowca musi przejąć kontrolę z jakiegokolwiek powodu
• Średnia liczba mil między "krytycznymi" interwencjami - gdy kierowca musi uniknąć szkody, np. uderzając w pieszych lub powodując szkody materialne
• Średnia liczba autonomicznie przejechanych kilometrów między "złymi doświadczeniami" - takimi jak drgania lub twarde hamowanie, które mogą powodować dyskomfort raczej niż uszkodzenie.

Dla przykładu: W tygodniu kończącym się 8 marca 43 aktywne na drogach
samochody przejeżdżały średnio około 0,8 mil, zanim kierowca musiał przejąć nad nimi kontrolę z jakiegokolwiek powodu.


Ta metryka, określana jako mile na interwencję obejmuje wszystkie momenty, w których kierowcy musieli przejąć kontrolę nad systemem w ciągu tygodnia.

Powody tych interwencji mogą być różne, ale mogą one obejmować nawigację w niejasno oznakowanych pasach ruchu, ścinanie linii skrętu lub jazdę w niekorzystnej pogodzie. Statystyki wykluczają "przypadkowe rozłączenia, wycofanie się z trasy i wczesne przejęcia".

To skromny spadek w porównaniu do zeszłego roku. Pod koniec stycznia kierowca musiał przejąć stery raz na 0,9 mil; w pierwszym tygodniu lutego Uber przekroczył jedną milę.

[...] W innym dokumencie, który szczegółowo przeanalizował samochody w Arizonie, zespół samojeżdzących samochodów Ubera napisał, że doświadczenia kierowców w jednej części stanu, Scottsdale Road "nie były świetne". Samochody przejeżdżały jedynie 0.67 mil między interwencjami a dwie mile między tak zwanymi złymi zdarzeniami.”

Obecnie jak widać z powyższych danych nie ma realnych szans na wprowadzenie w życie w pełni autonomicznych samochodów. Pojazdy te kompletnie nie radzą sobie w nietypowych sytuacjach na drodze, złych warunkach pogodowych czy nieprzewidywalnością zachowań kierowców. Potwierdził to zresztą szef Mercedesa w 2016 roku, zrzucając winę za taki stan rzeczy na użytkowników dróg.


Można więc stwierdzić, że przez najbliższą dekadę kierowcy zawodowi mogą spać spokojnie... po tym czasie ich zawód zacznie wymierać jak ongiś zawód dorożkarza.



Samojeżdżące samochody pozyskały potężnego sprzymierzeńca: rząd.  |  Samojeżdżące samochody są narzędziem szpiegowskim.   Samojeżdżące autobusy, które mówią i podsłuchują pasażerów niedługo pojawią się w amerykańskich miastach.  |  Baltimore, USA, wprowadza autobusy które rejestrują konwersacje pasażerów.  |  Brytyjskie taxówki mają nagrywać konwersacje.  Telematyka. System kontroli jako część ubezpieczenia pojazdu.   |  Obowiązkowe czarne skrzynki we wszystkich nowych samochodach od 2015 r.  |  GPS TomTom przekazuje dane użytkowników Policji.  |  Nowy Europejski Panoptikon.  Internet rzeczy. Planeta więzienie 2025.  |  Przyszłość urządzeń mobilnych.  |  Uber otwiera oddział badawczy autonomicznch samochodów by budować samojeżdżącą flotę.  |  Nadchodzi obowiązkowa komunikacja "pojazd-pojazd".   |  Ponad 470.000 samochodów zagrożonych hakingiem. Hakerzy przejmują jadący samochód siedząc w domu.  |  Hakerzy zademonstrowali jak można łatwo zdalnie przejąć kontrolę nad samochodem.  |  Obowiązkowe czarne skrzynki we wszystkich nowych samochodach od 2015 r.  |  Zakaz samochodów w miastach Unii Europejskiej!  |  Samojeżdżące samochody są narzędziem szpiegowskim.   |  Ford: Dzięki GPS w samochodzie "Znamy każdego kto łamie prawo".  |  Renault będzie zdalnie wyłączać elektryczne samochody.  |  UE nakazało montowanie śledzących czipów do wszystkich, nowych samochodów.  |  Pierwsza bezzałogowa flota ciężarówek rusza w Australii.   |  Kolejne dwie dekady i znikające zawody. Dlaczego przyszłości nas nie potrzebuje.  |  Kalifornia szykuje nowy podatek. Płacisz od przejechanych kilometrów.   |  Agenda 21: Tele-Praca, Tele-zakupy i masowy transport miejski.  |


Więcej na ten temat

 Komentarze

Musisz być zalogowany, aby móć komentować. Jeżeli nie posiadasz konta zarejestruj się.
 
Nazwa użytkownika
Hasło
 

Więcej
Nauka i technologia

DARPA testuje pilotów Ai do walk powietrznych z ludźmi.

DARPA testuje pilotów Ai do walk powietrznych z ludźmi.

Armia amerykańska potwierdziła, że zorganizowała w Kalifornii pierwszą na świecie walkę powietrzną między człowiekiem a sztuczną...

CDC potwierdza, że od czasu „zatwierdzenia” szczepionki na Covid-19 doszło do ponad 1 miliona nadmiarowych zgonów wśród osób starszych.

W dniu 11 grudnia 2020 r. FDA wydała zezwolenie na użycie w sytuacjach awaryjnych (EUA) szczepionki Pfizer-BioNTech przeciwko Covid-19, co...

Geoinżynieria jest obwiniana za powódź w Dubaju.

Technotronika. Naukowcy odkryli jak wyłączyć wiarę stosując przezczaszkową stymulację magnetyczną.

Kolejny sabotaż z łodziami. 26 barek uszkodziło mosty i tamę na rzece Ohio.



Programy Infowars:

Materiał Konrada Stachnio:

@konradstachnio #izrael #palestyna #polska #wojna #ukraina #wojsko #gaza ♬ dźwięk oryginalny - Konrad Stachnio




Krytyczne filmy na temat Covid-19:Ostatnie Audycje PrisonPlanet.pl:

Multimedia

Technotronika w Rosji i USA.

Technotronika w Rosji i USA.

Zapraszamy do zapoznania się z wykładem na temat technotroniki i zagadnień powiązanych z książką "Tech. Krytyka rozwoju...

Anglo-Amerykański establishment. Elity zachodu i ich polityka.

Od ponad stulecia prywatne wielkie fundacje anglo-amerykańskich elit rządzą zachodnią cywilizacją. Ich władza i wpływy realizują się...

Wielkie Fundacje. Wywiad z Normanem Doddem, śledczym komisji Reece'a.

Witajcie w cyfrowym gułagu.

Fotografie i reportaże: Bilderberg 2023.

© 2010-2021 PRISON PLANET.PL  |  Wszelkie prawa zastrzeżone