Pinterest ogłosił, że użytkownicy poszukujący informacji na temat szczepień będą przekierowywani tylko do wyników przedstawianych przez wiodące grupy zdrowia publicznego.
Gigant mediów społecznościowych ujawnił, że będzie pokazywał fakty z wiodących medycznych organizacji, w tym ze Światowej Organizacji Zdrowia (WHO).
Witryna będzie również na tych stronach blokować reklamy, komentarze lub rekomendacje, aby uniknąć wyświetlania jakichkolwiek fałszywych informacji.
Co jest nie tak ze szczepionkami i czego boją się producenci. Wywiad z dr J. Jaśkowskim:
Matt Hancock, sekretarz ds. Zdrowia i opieki społecznej, powiedział wcześniej, że giganci mediów społecznościowych muszą zrobić więcej, aby przełamać
„niszczące” mity wymierzone przeciw szczepieniom.
Jego marcowe komentarze pojawiły się zaledwie kilka dni po tym, jak Instagram ogłosił, że zablokuje antyszczepionkowe hashtagi, takie jak #vaccinesarepoison.
Nastąpiło to po ogłoszeniu przez Facebooka, że w zalecanych treściach nie będzie już wyświetlał grup ani stron sprzeciwiających się szczepieniom.
Będąca własnością Google strona YouTube przestała także wyświetlać reklamy w filmach sprzeciwiających się szczepionkom, powołując się na zakaz wspierania szkodliwych i niebezpiecznych treści w swojej polityce reklamowej